
Pandemi döneminde ve sonrasında 300 milyar dolar aktif satış ile %66 oranında büyüdüğünü düşünerek E-ticarette potansiyel müşterilerinizi satın almaya ya da almamaya iten en büyük nedenleri zihninizde canlandırın. “Müşterinin ürüne ihtiyacı” maddesinin bile önüne geçebilecek etmenler var gerçekten. Ürünü tam anlamıyla anlatan, samimi bir ortamda hazırlanmış ürün fotoğrafı potansiyel müşterinizi harekete geçirebilir. Sıcakta dolaşmaktan bunalmış müşteriniz dükkana girdikten sonra diğer mağazalar ve fırsatlar çok ilgisini çekmeyebilir. İçeceğini yudumlarken sayfalar arasında gezinen, internet üzerinden alış veriş yapan müşterinizi uygun ürün görselleri ile çok rahat alışverişe teşvik edebilirsiniz. Ayrıca fazla insana ulaşmak her zaman fazla satış demek değildir. Müşterinizi ürün almaya ikna edecek uygun açıda ve ürünü tam anlamıyla anlatan görseller kilit rol oynamaktadır. Uzun ve ürünü öven açıklamalar da daha fazla satış yapmak için girişim olabilir. Detay her şeydir fakat insanlar okumayabilir. İnsanlar önce metne değil görsele baktığı yapılan müşteri satın alma analizlerinde kanıtlanmıştır. Güzel görsellerle ilgisini çektiğiniz müşteriniz açıklamaları okumak için daha hevesli olur. Profesyonel bir ürün fotoğraf çekimi ile hepsiburada, amazon , trendyol gibi büyük pazar yerlerinde mağazanızı ziyaret eden müşteriyi çok rahat satın almaya teşvik edebilirsiniz.

Gerçek Renkler
İnternetten satışını yaptığınız ürünleri gerçek renkleriyle servis etmek çok önemli. Özellikle kırmızı bordo geçişleri, yeşilin tonları gibi renkleri içeren ürünleriniz varsa profesyonel yardım almanız şart. Kadınlar renk konusunda erkeklere oranla daha hassas. Bir erkeğin pembe dediği renge bir kadın 10 farklı isim verebilir. Renkler ne kadar göreceli olabilir? Bu konuda felsefik tartışmalar olsa da insanların geneli tarafından kabul görmüş bir genel kabul vardır. Bunu müşterinin ürünü inceleyeceği platformda gerçeğe en yakın sergilemek gerekiyor. e-ticaret maceranız matematiksel olarak güzel bir gidişat vadederken bu tip sorunlardan kabusa dönüşebilir. Sadece bir fotoğrafçıyla çalışmanız yetmez. Doğru renkler için işini bilen bir profesyoneli tercih etmelisiniz. Biz bu konuda çok mesai yaptık. Ürünün çekim aşaması ve fotoğrafların süzenlenmesi adımında renk işlemesi hayati önem taşır. Katalog halinde baskıya gidecek fotoğrafın dijital işçiliği ile e-ticarette kullanılacak fotoğrafın işçiliği farklıdır. Müşterileriniz internete bağlanabilen birbirinden çok farklı yapıya sahip cihazlardan ürünlerinizi inceliyor. Siz ürünlerinizi listelediğiniz monitörden bakıp bir sorun olmadığını düşünürken müşteriniz mobil bir cihazdan farklı renkleri izliyor olabilir. Olması gereken canlı, parlak değil, gerçeğe en yakın renkler olmalıdır.

Fotoğrafın Gücü
Satışlarınızı artırmak için fotoğraf ve video çekimi bütçenizi artırmak geri dönüşü en sağlıklı tercih olabilir. Profesyonelce oluşturulmuş ürün görselleri değişim ve iade oranını da önemli seviyede azaltır. Bir ürünün satışta kaldığı süre boyunca değişim, iade ve ürünü farklı algılama sonucunda müşteri memnuniyetsizliği süreçleri olur. Gidip gelen kargo maliyeti, değişen ürünün satılamayacak halde olması ve sadık müşteri kaybı, fotoğraf ve video bütçesinin çok üzerinde olabilir. Bu yüzden ürün görselleri oluşturulurken, fotoğrafçınıza karar verirken en ekonomik olanı değil, referansı olan, profesyonel hizmet veren fotoğrafçıyla çalışmak harcama maliyetini düşürecektir.
Uygun Açıda Çekelim Acı Çekmeyin
Ürünü müşterinize anlatmak için bazen tek açı fotoğraf bazen farklı açılardan birkaç fotoğraf gerekir. Sağ yanında fiyonk olan bir ayakkabı düşünelim. Pazar yerinde listelediğiniz fotoğraflarda bu detayın görünmemesi fiyonk sevmeyen kullanıcının ürünün iadesine sebep olacağı gibi ayakkabıda fiyonka bayılan bir kullanıcının da ürünü almamasına ve müşteri kaçırmanıza sebep olur. Ürünün çekim açısı ve kullanılan ekipman perspektif kaymalara neden olup ürünü itici bie şekilde görünmesine sebep olabilir. Aynı zamanda satışa koyduğunuz ürünü daha büyük, daha düzgün daha düz göstermekte akıllıca olmayabilir. Bir konuya bakış açısı her insanda farklı olabilir. Görüş ayrılıkları buradan doğar. Biz bu konuda müşterinizle farklı bakış ve görüş açılarına sahip olmadan bir noktada buluşmanız için çalışıyoruz. Siz ürün satmak istiyorsunuz, müşteriniz de kandırılmadan, hayal kırıklığına uğramadan bir ürün satın almak istiyor.


